Možno si niektorí z nás stále pamätajú na prvé roky, keď na náš trh prišli zahraničné obchodné siete, ako Tesco a iné. Nakupovanie všetkého možného, od základných potravín až po oblečenie či elektroniku, sa stalo “športom”, ktorý si obľúbili mnohí. Hlavným dôvodom bola možnosť nakúpiť všetko v jednom obchode a pritom za výhodné ceny. Určite výhodnejšie, aké ponúkali maloobchodníci.
Od tej doby sa však veľa zmenilo. Aj keď sa značka Tesco dokázala dlhé roky udržať na špici, v súčasnosti to už nie je vôbec isté. Hneď niekoľko dravých obchodných sietí si totiž tiež chce odkrojiť viac z koláča. A na to potrebujú prilákať čo najviac zákazníkov a predať čo najviac tovaru. Pre nás, ako zákazníkov, je toto súperenie výhodou, pretože si môžeme vyberať či využijeme zľavy v Lidli, Terne alebo inde.
V posledných rokoch sa podarilo dobehnúť najväčšieho hráča na trhu, obchodnú sieť Tesco, dvom nemeckým konkurentom. Lidl aj Kaufland dosiahli takmer rovnakú úroveň obratov aj vďaka kampaniam, ktoré mali medzi ľuďmi úspech. Lidl stavil napríklad aj na zabezpečenie čerstvého ovocia a zeleniny. Veľmi dobre je rozdiel medzi jednotlivými značkami sietí vidieť napríklad v rebríčku desiatich najlepších reťazcov v roku 2018.
Zľavy vo všetkých supermarketoch sa stali samozrejmosťou, preto museli manažéri vymýšľať nové účinné spôsoby, ako zvýšiť zisky. Základom je prilákanie zákazníkov. A na to slúžia rôzne ponúkané výhody. Príkladom sú rôzne vernostné programy pre tých, ktorí v obchode nakupujú pravidelne. Každý z nich pritom ponúka špeciálne výhody. Zľavy v Kauflande a ostatných supermarketoch nie sú tak jediným prostriedkom marketingu.
Svoje zisky zvyšujú supermarkety aj tak, že sa snažia zapojiť do svojho systému najnovšie technológie a ušetriť tak na nákladoch. Umelá inteligencia dnes dokáže oveľa efektívnejšie nastaviť potrebné množstvo tovaru, ktorý treba objednať a ušetriť tak nielen peniaze, ale aj množstvo odpadu. Prebytočné ovocie a zelenina sú iba jeden z viacerých druhov tovarov, ktoré sa takto môžu ušetriť. Objednávanie produktov do skladu môže už onedlho robiť efektívnejšie umelá inteligencia namiesto človeka. U nás si totiž tento spôsob zefektívnenia prevádzky otestovali niektoré supermarkety.
Prečo je nákup v supermarkete výhodou?
Nakupovanie v supermarketoch má určite svoje výhody. Je to najmä veľké množstvo času, ktorý ušetríte, ale asi najväčšou výhodou je veľké množstvo rôznych druhov zliav. Jednak sú to zľavy pri nákupe väčšieho množstva tovarov, alebo väčších balení. Často sa môžeme stretnúť aj zo špeciálnymi zľavami pre verných zákazníkov a nechýbajú ani rôzne zľavy pri príležitostiach sviatkov či výročí.
Vďaka internetu pribudli aj ďalšie možnosti, ako využiť zľavy. Ide najmä o rôzne zľavové kupóny a kódy, ktoré ponúkajú jednotlivé obchody priamo na svojich web stránkach, alebo prostredníctvom emailov či sprostredkovateľov. Vďaka tomu si môžete jednoducho na internete porovnať napríklad zľavy, ktoré ponúka COOP Jednota so zľavami, ktoré majú v ponuke ďalšie supermarkety.
Výhoda však nemusí znamenať iba nižšiu cenu, aj keď v našich končinách je to dosť podstatná vec. Pre niekoho je dôležitejšia vzdialenosť supermarketu od domova, alebo dostupnosť niektorých tovarov v ponuke a podobne. Supermarkety o tom vedia a preto sa snažia byť čo najbližšie pri nás. Dôkazom je napríklad Coop Jednota, ktorá už otvorila na Slovensku viac ako 500 predajní, pričom mnohé supermarkety sú umiestnené priamo v obciach.
Využitie moderných technológií umožňuje supermarketom zvyšovať svoje zisky a nám zas využívať také výhody, ktoré sú pre nás pri nákupe ozaj dôležité. Vďaka použitiu umelej inteligencie môžu spoločnosti šetriť prírodu a pritom aj náklady a vďaka množstvu portálov so zľavami môžeme my ušetriť hlavne peniaze. Nehovoriac o ďalších výhodách, ktoré ponúkajú rôzne vernostné programy či kluby. Väčšina týchto výhod je tak dôsledkom konkurencie na trhu.
Nekomentované
Napísať komentár